علاج سر درد‌های سینوزیتی

علاج سر درد‌های سینوزیتی

به گزاررش بوعلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم سید جواد علوی درباره بروز انواع سردرد اظهار داشت: سردرد انواع مختلفی دارد که می‌توان به سردرد میگرنی، کلاه‌خودی، سردرد کم خونی، سردرد سینوزیتی و … اشاره کرد. این کارشناس طب سنتی افزود: اگر سردرد ناشی از کم خونی است عسل را با آب جوش شربت کرده و بدون آب لیمو ... ادامه مطلب »


خواص عجیب زالو به قلم استاد آل اسحاق

خواص عجیب زالو به قلم استاد آل اسحاق

خواص عجیب زالو به قلم استاد آل اسحاق در این مقاله به صورت مختصر با خواص زالو آشنا می شوید با توجه به اهمیت زالو در طب قدیم و جدید بر آن شدیم تا این نوشته استاد آل اسحاق را هم برای شما عزیزان عرضه کنیم. امید ما بهره برداری هر چه بهتر از این مطالب است. زالو و خواص ... ادامه مطلب »


درمان کک مک با روغن کرچک

درمان کک مک با روغن کرچک

کک مک چیست؟ کک مک رنگ‏دانه‏هاى نقطه‏اى شکل که در سطح بدن کمتر و در صورت بیشتر دیده مى‏شوند ملانین یا رنگ‏دانه پوست است که به علل نامعلومى بدین شکل تظاهر مى‏نماید. کک مک هایی که سطحى بوده و تازه شروع شده باشند به درمان جواب مثبت مى‏دهند. اما کک مک هایی که کهنه و در عمق پوست نشسته‏اند مقاوم‏ترند، ... ادامه مطلب »


درمان برص با گیاهان دارویی

درمان برص با گیاهان دارویی

اگر مبتلا به لک‏هاى برص یا Vitiligo (لک‏هاى سفید) شده‏اید، ضمن پرهیز از خوردن ذرت، شیر، لبنیات، ماهى و خوراکى‏هایى که طبیعت آن‏ها سرد هستند و همچنین خوردن آب زیاد و غذاهاى شب‏مانده، باید از خوراک‏هایى که موافق این بیمارى هستند زیاد استفاده کنید، مانند: آش گشنیز با آب‏غوره، آش تمر هندى، آش سماق، آش زرشک، آش آلو، آب‏لیمو، آب‏غوره، ... ادامه مطلب »


لوسیون لایه بردار و روشن کننده خانگی

لوسیون لایه بردار و روشن کننده خانگی

مواد لازم جهت لوسیون لایه بردار و روشن کننده خانگی: ماست ۲ قاشق غذا خوری پوست پرتغال رنده شده ۲ قاشق غذا خوری آرد جوانه گندم ۱ قاشق غذا خوری روغن بادام شیرین ۱ قاشق غذاخوری آب پیاز ۱ قاشق غذا خوری تمامی مواد بالا را در مخلوط کن ریخته و آنقدر بهم بزنید تا به صورت خمیری در آید ... ادامه مطلب »


یبوست چیست؟

یبوست چیست؟

کندى و تأخیر در سیر مدفوع در روده را یبوست نامند. شهرنشینان معمولا روزانه یکبار در صبحگاه و در ساعت معینى تخلیه روده مى‏نمایند. ولى روستانشینان بعلت هواى سالم و زندگى آرام روزى چند بار این عمل را انجام مى‏دهند. مدفوع عادى نرم و برنگ گندمى، سبز یا زرد بوده و تقریبا ۷۵% آن را آب تشکیل مى‏دهد. یبوست گاه ... ادامه مطلب »


درمان گیاهی برای آفت دهان

درمان آفت دهان

برگ ریحان : برگ ریحان تازه را بجوید. این کار را دوبار در روز تکرارکنید، هر بار می‌توانید ۳ تا ۵ برگ ریحان را بجوید. این درمان را تا بهبود آفت ادامه دهید. پیاز : پیاز را به شکل خام بخورید. می‌توانید همراه غذا و به عنوان چاشنی از آن استفاده کنید. پیاز به دلیل داشتن سولفور در درمان آفت ... ادامه مطلب »


روغن خراطین با اثر چاق کننده صورت و گونه

روغن خراطین با اثر چاق کننده صورت و گونه

خواص روغن خراطین نافع براى افزایش حجم اعضا و خصوصا چاق کننده صورت و گونه ترکیبات لازم جهت ساخت روغن خراطین خراطین (۱ واحد)؛ روغن زیتون (۲ واحد). روش ساخت روغن خراطین: خراطین نیم کوب را در روغن زیتون بریزند و در آفتاب قرار دهند. پس از ۱۵ روز، روغن را صاف کنند. طریقه مصرف روغن خراطین: ابتدا، عضو مورد ... ادامه مطلب »


لیست میوه جات و نوشیدنی های مفید رفع عطش ماه رمضان

لیست میوه جات و نوشیدنی های مفید رفع عطش ماه رمضان

لیست میوه جات و نوشیدنی های مفید رفع عطش ماه رمضان خیار، خربزه، گرمک، طالبى، آب به، کنار، زردآلو، قیسى خشک، آب هندوانه، آب‏لیمو، انار شیرین، آلو، هلو، آب هویج، سکنجبین، مرباى هلیله، شربت لیمو، شربت نارنج، مرباى آمله، شربت انگور فرنگى با آب قند، شربت انار، شربت سیب، ریواس، شربت آب‏غوره،مرباى هندوانه، شربت زرشک، خاکشیر یخ مال به صورت ... ادامه مطلب »


رفع عطش به علت گرمازدگى یا آفتاب‏زدگى‏ در رمضان

رفع عطش در رمضان

اگر عطش به علت حرارت آفتاب یا آفتاب‏زدگى یا به علت آتش و یا واقع شدن در وزش باد گرم یا روزه‏دارى‏هاى طویل باشد. دست و پاى بیمار را بایستى در آب سرد گذارند. در آفتاب زدگى باید بیمار را در وان یخ قرار دهند و دست و پاى بیمار را با آب سرد ماساژ داده تا حرارت به وجود ... ادامه مطلب »


ارزش قدرت بدنی در قرآن

یوسف اصغری

یوسف اصغری در گفت‌و‌گو با خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، درباره ارزش قدرت بدنی در قرآن اظهار داشت: قدرت بدنی در دین مقدس اسلام دارای ارزش فراوان است که در برخی آیات به اهمیت آن اشاره شده است. وی گفت: در آیه ۲۴۷ سوره بقره درباره ارزش قدرت بدنی اشاره شده است” وَ قالَ لَهُمْ نَبِیُّهُمْ إِنَّ اللَّهَ قَدْ بَعَثَ لَکُمْ ... ادامه مطلب »


بهترین نوشیدنی ماه رمضان و رفع عطش

خاکشیر و سکنجبین

جهت تهیه نوشیدنی ماه رمضان و رفع عطش مقداری خاکشیر(خاکشی)را تمیز کنید و در ظرفى بریزید و روى آن آن‏قدر یخ بمالید تا رنگش روشن شود و بسیار خنک گردد بعد مقدارى سکنجبین با آن مخلوط نموده بخورید. غلیان صفرا و خشک شدن دهان و عطش حاصل از گرما و سردرد و کهیر را درمان مى‏کند. بهترین نوشیدنی برای رفع ... ادامه مطلب »


محلول آویشن با اثر ضد باکتری آکنه

محلول آویشن با اثر ضد باکتری آکنه

آویشن که درختچه‌ای کوتاه و پرشاخه است و برگ‌های نازک و مقابل هم دارد، در طب سنتی ایران و اروپا مصرف دارویی بسیاری داشته و تا به حال از آن در صنایع غذایی، دارویی، بهداشتی و آرایشی استفاده متنوعی می‌‌شد اما در سال گذشته تحقیقات بسیاری روی این گیاه انجام شد که نشان آویشن می‌تواند در درمان آکنه تاثیر زیادی ... ادامه مطلب »


جعفری بهترین تمیزکننده برای کلیه ها

جعفری بهترین تمیزکننده برای کلیه ها

با نوشیدن یک لیوان آب جعفری روزمره تمام نمک و دیگر سموم انباشته شده در کلیه شما خارج می‌شود؛ گیاه جعفری به عنوان بهترین تمیز کننده کلیه شناخته شده و طبیعی است! سال‌ها یکی پس از دیگری می‌گذرند و کلیه‌ها خون را با دفع نمک، سم و هر گونه شی ناخواسته که وارد بدن ما می‌شود، فیلتر می‌کنند. با گذشت ... ادامه مطلب »


درمان جای جوش پوست صورت

درمان جای جوش صورت

جای جوش‌ها را می‌توان با راهکارهای به ظاهر ساده اما مفید خانگی درمان کرد. جای جوش ها در واقع لکه های قرمز یا قهوه ای رنگی هستند که تا مدت ها پس از اینکه خود جوش از بین رفت، روی پوست نمایان هستند. جای جوش ها را می توان در مطب یک متخصص پوست درمان کرد، اما درمان جای جوش ... ادامه مطلب »


گیاه مسواک با اثر تقویت کننده لثه و فک

گیاه مسواک با اثر تقویت کننده لثه و فک

گیاه مسواک یا چوب اراک(از تیره اراکیها که فقط شامل یک گونه است) بهتربن گیاه تقویت کننده لثه می باشد که در گذشته از گیاه مسواک جهت تمیز کردن دندانها استفاده کرده اند آشنایی با گیاه مسواک(چوب اراک): گیاه مسواک را به اسم طبی SALVADORA PERSICA نوشته‏اند. به آن درخت شوره، درخت مسواک و چوج مى‏گویند. گیاه مسواک داراى دو ... ادامه مطلب »


درمان خانگی برای رفع لکه های پیری

درمان خانگی برای رفع لکه های پیری

لکه های پیری به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید همواره تشدید می شوند؛ از این روز لازم است که هنگام بیرون رفتن از منزل و به منظور جلوگیری از تشدید لکه های پیری پوست و بروز لکه های جدید حتما از کرم ضد آفتاب فاقد چربی استفاده کنید. لکه های پیری پوست را می توانید با مالش روزانه ... ادامه مطلب »


شربت اخلاط ثلاثه قویترین دارو پاک کننده خون

شربت اخلاط ثلاثه قویترین دارو پاک کننده خون

شربت اخلاط ثلاثه(مصفای خون) یکی از داروهای بسیار قوی که در امر نضج(جذب و دفع)اخلاط غیر طبیعی بدن(اعم از اخلاط شناور و یا رسوب شده در اعضاء)شامل سودای غیر طبیعی, سودای محرق از بلغم و سودای حاصل از احتراق صفرا کاربرد داشته و دفع کننده غلظت و لزوجت خون و در عین حال کمک کننده به عملکرد سیستم های داخلی ... ادامه مطلب »


روش ساخت پماد ضد جوش سفیداب

روش ساخت پماد ضد جوش سفیداب

روش ساخت پماد ضد جوش سفیداب دستور فوق جهت درمان جوشهای صورت و بثورات سرپهن و جوشهای قرمز روی بدن و صورت مصرف می شود ترکیبات لازم جهت ساخت پماد ضد جوش سفیداب: کف دریا، سفیداب قلع، آبلیمو ( ۱ واحد)؛ اسرین (۱۰ واحد) روش ساخت پماد ضد جوش سفیداب: کف دریا و سفیداب قلع را در آبلیمو کاملا حل ... ادامه مطلب »


نسخه هایی جهت درمان کرم روده و انگل

کرم روده و انگل

چند نسخه گیاهی کاملا موثر در درمان بیماری کرم روده و انگل که با انجام این نسخه ها به بهبودی کامل رسید سیر را که قبلا کوبیده شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته به مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد روزی سه بار هر بار یک فنجان میل کنید. نسخه شماره  ۱ گیاه دارویی در  درمان کرم ... ادامه مطلب »